fredag 3 april 2009

Djur i omgivningarna

Vid en f.d. kvarn finns det en damm där detta par herr å fru And sträckte på sig i vårsolen


Senare samma dag satt jag ute på min inglasade balkong och fick se en ekorre sitta å mumsa på vad som ser ut som ett ekollon.




Detta var igår, idag har jag varit iväg till den stora staden i söder för ett besök på sjukhuset där det skulle ultra-undersöka levern för att se om det inte var en lite tumör som satt å tryckte på gallgångarna. Tyckte att det borde ha synts på magnetröntgen, men då sa röntgenläkaren att man ville ha både hängslen och livrem...det måste vara ett uttryck lokalt över Gotland eftersom han var därifrån, för det har jag aldrig hört förr.
Men nu är jag trots allt hemma så det var inte så farligt som jag inbilla mig igår kväll, eftersom jag hatar att bli stucken å det skulle vara kontrast med så kände jag mig lite illamående.
På tisdag ska sommardäcken på, sen ska jag iväg till den lokala Mekonomenverkstan å babbla om vad som måste göras åt mina bromsar fram å den andra stötdämpare bak, var i höstas å byte den andra och nu har den som var kvar börjat å låta klonk-klonk på guppig väg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar