lördag 22 augusti 2009

På Måndag...

...ska jag iväg till US i grannkommunen å göra en ERCP i narkos visserligen, men att behöva vara där4½ timme innan själva "ingreppet" är ju bara för jobbigt att behöva gå upp så pass att man hinner äta frukost före klockan 7, efter det ska jag vara fastande tills klockan 13 när det händer något. För att vara framme tyd halv 8 måste jag åka härifrån 07,18 för att vara exakt, sen blir det byte till tåg å sedan tillbaka till buss i grannkommunen.
Efteråt får man hoppas att man inte vaknar upp å mår illa efter narkosen, det är så olika från gång till annan. Men ett bra sätt att snabbt komma ur känslan av tomhet i huvet är att röra fötterna upp och ner ett par tre gånger så fort man vaknat, då pumpas blodet upp till hjärnan.
Kommer ihåg efter en op. när jag vaknade å inte kunde röra på fötter, dom hade bäddats in så till den milda grad att dom satt fast, och eftersom jag inte var talför än kunde jag heller inte påkalla uppmärksamhet för att få komma loss ur lakan och filt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar