lördag 1 augusti 2009

Veckan som gick...

I onsdag var jag ute å traska upp å ner för en okänd grusväg i tre timmar för att kanske hitta så pass mycket smultron så det räckte till en liten flask saft. Det gick ju så där bra, fick ta till lite blåbär oxå. Det ska bli intressant å se vad det blir för en saft, har inte gjort den än. Kasta in bären i frysen direkt, oränsade, var det några kryp med frös dom väl ihjäl.
Slutet på veckan har regnat bort, men jag har ända kunnat ta en tyr runt villaområdet, det blir ca 2 kilometer om man tar den långa vägen, tycker det är en OK lång promenad att ta varje dag. Idag har jag dammsugit, det verkar som om katterna hårar extra mycket just nu, i morgon måste jag baka bröd eller köpa en brödbit när jag inhandlar jäst, får se på alldeles vilket humör jag är på då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar