lördag 14 mars 2009

Lördag

Idag är det som vanligt mulet.
Tänkte ta ett tag med mina garderober, kasta all gammalt skit jag inte satt på mig sen jag flytta hit för ett halvår sedan. Varför jag ens tog med mig det hit är en fråga jag grunnat på i mellanåt. Svaret, jag är en samlare, det ska mycket till innan jag kastar saker. Det kan va bra att ha en vacker dag, jo säkert, det tar bara upp en massa plats.
För två och ½ år sedan när jag flytta från Ljura (stadsdel i Norrköping) till Vilbergen (en annan stadsdel) kasta jag av med ett fullt grovsoprum.
Det visa sig att jag inte skulle få något föråd till den nya lägenheten, så i princip allt jag hade i mitt gamla föråd som var saker som säkert skulle komma till användning vilken dag som helst, eller saker som jag helt enkelt hade förträngt att jag hade, åkte ut.
Trots det vart det fullt med bråte och kläder i gå-in-garderoben i den nya lägenheten, en garderob som till en början oxå fungerade som datorrum. Men det var jag tvungen att möblera om eftersom det vart alldeles för varmt där inne när datorn stog på för länge.
Så det är väll lika bra att ta tag i lumpen. För en tid sedan kom en lapp i brevlådan om klädinsmling till dom fattiga i Polen, men det visa sig att dom är ena lurendrejare som sälger kläderna i dyra boutiquer, å stoppar pengarna i egen ficka. Visserligen gör dom det i Polen, men det är det ju bara fattiga som lider av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar