söndag 31 maj 2009

Söndag

Har ont i magen, har haft det i flera dagar och oroar mig för att det kanske är min Chron som spökar, har det inte blivit bättre till nästa vecka får jag väl ringa till min farbror doktor på medicinmottagningen.
Tog mig ut i skogen en sväng mitt på dagen, det var jobbigt värre eftersom det redan hade blivit varmt å kortbraller ska man inte ha i naturen. Blev varse det efter förra gången jag var ute, dagen efter på morgonen såg jag en prick som jag inte hade dagen innan. Fram med förstoringsglas, å där satt en nymf (fästingunge). Tog bort den med pinsett, å sen fick jag en kliande märke efteråt, men efter vad jag läste på nätet kunde man få det och det skulle gå över på två tre dagar.
När skuggan hade kommit till min balkong vid 17-tiden satt jag där ute ett tag och vart vittne till drama värre. E kaja gav sig på en fågelunge som hamnat på backen, mamma och pappa bofink gjorde försök att jaga iväg den, men gav sig ganska snart när dom insåg att ungen dog.
Det är ju tur att det är så pass tidigt på säsongen så dom kan hinna med en ny kull om dom bara hade den ungen.
Bones börjart nu strax å det brukar jag se, så även idag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar